Najnowsze

  • 7 lipca 2020
  • wyświetleń: 1838

Prowadzenie Facebook - kluczowe zasady

Materiał partnera:

Funkcjonowanie w biznesie bez social mediów staje się coraz trudniejsze, a w niektórych branżach niemalże niemożliwe. Jak to zatem zrobić dobrze?

Prowadzenie Facebook - kluczowe zasady


Niby prowadzenie fanpage nie wydaje się wielką filozofią - ot, zwykła strona firmowa na Facebooku lub Instagramie. Co może być trudnego w stworzeniu jej? Teoretycznie nic, wszystko zależy jednak od tego, co chcemy osiągnąć.

Jeżeli bowiem chcemy budować wizerunek eksperta, zwiększać sprzedaż oraz stworzyć grono zaufanych fanów, trzeba się nieco postarać i włożyć w prowadzenie fanpage sporo energii, serca oraz wiedzy. Jak to zrobić dobrze? Kilka porad podajemy poniżej.

  • Planowanie


Twórczy chaos bywa produktywny. W biznesie jednak rzadko kiedy się sprawdza. Zdecydowanie lepiej zaplanować wszelkie działania z odpowiednim wyprzedzeniem. Dotyczy to choćby sytuacji, gdy potrzebna nam jest wirtualne biuro Warszawa. Przecież nie da się zorganizować konferencji na zupełnie wariackich papierach. Niezbędne jest miejsce, scenariusz wystąpienia oraz goście. Prowadzenie fanpage wygląda podobnie - miejscem jest strona firmowa na Facebooku, scenariuszem - plan publikacji, a gośćmi - fani.

  • Treści warto polubienia


Prowadzenie fanpage zakłada publikowanie treści. Jeżeli mają one przekonać kogokolwiek do polubienia ich, skomentowania lub udostępnienia, trzeba się przyłożyć do tego, żeby były one wartościowe. Muszą przyciągać wzrok, intrygować oraz dawać, coś cennego, na czym szczególnie zależy fanom.

Content na Facebooka powinien być ciekawy i różnorodny. Nie możemy skupiać się tylko na słowach. Ludzie potrzebują nieco urozmaicenia. Warto zatem wrzucać również zdjęcia, a nawet nakręcić interesujące materiały video. Możliwości jest wiele - trzeba tylko znaleźć klucz do tego, co podoba się naszym odbiorcom.

  • Mówienie językiem fana


Stare powiedzenie głosi: "Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one". Nie jest to może prawdziwa mądrość ludowa, ale mimo to sporo w tym prawdy. Prowadzenie fanpage to nie działanie służące podbudowaniu naszego ego. Strona firmowa to bardziej przestrzeń dla naszych odbiorców. Miejsce, w którym czują się dobrze, mogą znaleźć coś do nauki lub zabawy, dowiedzieć się czegoś wartościowego lub po prostu dobrze się bawić.

Aby dać im to wszystko, trzeba najpierw dowiedzieć się, czego tak naprawdę potrzebują oraz w jaki sposób możemy poprawić ich dzień.

Dostosowanie przekazu - jego formy, treści, czasu i częstotliwości publikacji do naszych odbiorców to sposób na to, żeby prowadzenie fanpage przynosiło wymierne rezultaty w postaci rosnącej grupy naprawdę zaangażowanych fanów. Martwe dusze w social mediach nikomu nie są potrzebne. Lepiej znaleźć tych aktywnych użytkowników, chętnie włączających się w rozmowy, a następnie dostarczyć im treści, które motywują do dyskusji.

  • Profesjonalizm w każdym calu


Owszem, prowadzenie fanpage ma przyciągać, bawić i edukować. Musi to być jednak kanał w pełni spójny z kompleksowym wizerunkiem firmy. Powinien pokazywać profesjonalne oblicze marki oraz oczywiście szacunek do klientów.

Tak, jak sala szkoleniowa Warszawa nie do końca sprawdza się jako miejsce na zlot Harleyowców, tak prześmiewcze treści i przypadkowe filmiki z YouTube’a niekoniecznie zachęcą do interakcji klientów poważnej kancelarii prawnej.

Stosowność jest wskazana, podobnie jak dopasowanie do charakteru branży oraz typu odbiorców. Dzięki temu można osiągnąć prawdziwy sukces. Prowadzenie fanpage na Facebooku potrafi przynosić korzyści - trzeba tylko podejść do tego z głową, planem i konkretnym, biznesowym pomysłem.

Artykuł powstał we współpracy z zespołem Agencji Social Media Content Hero.